Hemma.

Nu är jag äntligen hemma från skolan, sjukt seg dag idag, usch..! Ska alldeles strax byta om till ridkläder och åka till stallet. Ska först plugga lite & så. Vi rider för en ny ridlärare idag, känns kul, hoppas att hon är bra! Tar med mig kameran idag, nu har jag iaf inte glömt att ladda den, hehe! :D

Jag behöver er hjälp nu, om ni har något smart tips...

Jag ska göra ett tal imorgon i skolan, och jag vill verkligen inte.. Skulle göra allt för att inte behöva prata, det är ändå för halvklass, jag begriper inte på mig själv att jag är så feg, det är ju bara att ställa sig där och bara prata på. Men någonting kommer ivägen. Jag vet själv inte vad.. Jag önska att jag kunde ha lite bättre självförtroende, har sämst självförtroende..
Någon av er som vet ett bra tips om man har dåligt självförtroende & ska hålla tal inför en klass för att iaf klara det utan några svårigheter? Förra terminen innan jullovet hade vi ett tal & jag var så sjukt nervös så allt gick rent ut sagt skit.. Så imorgon vill jag verkligen lyckas. Jag vet att jag kan, jag vill kunna, jag mååååste.. Men nåt hindrar mig.. Hur ska jag göra, snälla, hjälp mig någon.. :(

Nu måste jag öva på talet, men som sagt, har ni något bra tips, så är ni bääääst!


Jag önska att jag var en stark person, jag vill inte vara feg, jag vill utvecklas, jag vill visa det jag kan, det jag borde visa...

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag ser inte att du följer mig? :O ?

2012-01-11 @ 16:50:23
URL: http://ellenkjellstorp.blogg.se/
Postat av: becka

Jobbigt med tal. Tycker det är jätte jobbigt jag med.. :( Smiter oftast undan, men blir jag tvingad så blir jag så himla nervös & allt går skit :(



2012-01-11 @ 17:29:08
URL: http://beckasponny.blogg.se/
Postat av: emilie

Se personerna nakna framför dig, då blir det inte pinsamt när du ska prata. :) Annars så tittar du på en punkt på väggen av andra sidan rummet och när du känner dig säker, så kan du började kolla på publiken. :) Egentligen finns det nog inte så mycket man kan göra, tuffa upp dig och visa vad du kan för jag vet att du har det inom dig Lollo! Ta för dig, du är precis lika mycket värd som alla andra, ellerhur? ;) ♥

2012-01-11 @ 17:55:09
URL: http://enfotomupp.blogg.se/
Postat av: Julia

Tyckt till på min blogg om du vill att jag ska starta en tävling om valfritt klädesplagg för max 3000 kr ? Komentera isåfall min nyaste inlägg! Kram

2012-01-11 @ 18:47:12
URL: http://julligullan.blogg.se/
Postat av: vendela

fin design du har! :D

2012-01-11 @ 21:43:02
URL: http://vendelastertmans.blogg.se/
Postat av: Wilma

Jag har ett rikdigt bra tips. Vad är det värsta som kan hända? Du måste öndö få det gjort så ta tiden och tänk att de snart är över. Tänk på dina betyg och stå för det du säger. Är man blyg och smyger upp och känner sig osäker.. Likar ett lite sämre betyg. Va tuff och gå upp och stå för det du säger! Det värsta som kan hända är att du säger något fel ord eller liknande men då är det ända du kan säga nej ursäkta "blablabla" menar jag såklart. Det kan hända vem som helst. Alla ska väl gör det så alla kommer få uppleva det. Hoppas det hjälpte dig:)



Kramis:) tack för alla fina kommentarer också! Betyder mycket för min blogg. Ha en bra kväll, du va superduktig på Dillon idag!:D

2012-01-11 @ 21:56:23
URL: http://ewilmas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag känner verkligen igen mig! Men man lär sig av att skämma ut sig! Jag tror inte att du kommer säga fel eller ngt, men om du skulle göra det, skämta bort det!

Säg bara: haha oj, nä menade såklart såhär .....! Och le, skratta!

Det är det viktigaste, för det blir pinsammare att vara blyg, och det blir mycket lättare att visa att du är stark, för det är du Louise, känner inte dig så bra, men du verkar huur snäll som helst, du är jättesöt och rider jättebra! Så var stolt över dig själv :) Och ett tips är att ha ögonkontakt med läraren, och sådana personer du vet är snälla osv! Lycka till! :)

2012-01-11 @ 23:18:21
URL: http://hnilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0