Hemkommen från stallet

Igår hann jag inte blogga, satt & spelade tvspel tills jag skulle till stallet, hade hoppträning och därefter pluggade jag på matte. Så jag har haft fullt upp, dock kunde jag ju ha skippat tvspelen, menmen. Har liv utanför bloggen också. Hoppträningen gick bra, vi red för Lovisa. Red Nobile. Vi skulle räkna galoppsprång, vilket gick helt okej. Ibörjan hittade jag inte honom riktigt, utan jag skulle ha haft mer ben för hoppen blev nog inte speciellt snygga. I slutet gick det bättre då jag fick bättre tempo och då hoppar han även bättre, så om jag tar tillbaka blir det knas märker jag, så det blir mer ben. När jag rider Frank så måste jag hålla imot mer, därför måste jag våga lita mer på Nobile, känns som att jag är mer försiktig när det gäller Nobile ävens fast han är säkrare än vad Frank är. Det gick iaf bra, och är mest nöjd med banan i slutet.

Idag var jag i stallet igen. Hade US-möte, vilket gick bra! Det är mycket eget ansvar och jag är väldigt blyg så det här är nog bra för mig. Nytt folk = läskigt i mina ögon, haha nejmen. Det går nog bra, tror att det kommer bli riktigt kul när det väl kommer igång. Nu var det bara uppstartsmöte. På torsdag ska jag vara med och hålla i en rykttävling, ser fram imot det!

Kom iaf hem från stallet för någon timma sen. Ska nog strax sova. Imorgon har jag skola från 09:00 till 14:00 ungefär. Därefter är det ridning, hoppas på Dionne, då det gick så bra förra veckan. Kameran ska med iaf!


Min första bortamatch i ponnycupen. Kommer aldrig glömma hur nervös jag var den gången. Längtar tills det börjar igen nästa termin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0