Lyckat ridpass på gulingen

Stog uppskriven på Nobile idag. Vi hade markarbete och vi red mycket på volter. Gick riktigt bra i ena varvet, det andra blev dock lite svårare. Jag fick med yttersidan, och ställningen kändes bra och det blev som jag hade planerat att rida volterna. I ena varvet blev det lite som det blev, lite förstora volter då och då. Men det fixade till sig rätt bra sen. Vi galopperade därefter på små volter, och det gick över förväntan. Trodde att galoppen inte skulle bli bra alls, men vi lyckades fixa volterna. Mot slutet red vi på två bommar på långsidan och sedan vända rätt upp på en bom och det gick super! Väldigt lyckat ridpass, och det kändes mycket bättre idag än förra veckan! Hade nog mer kontroll över honom idag, dock blev han lite pigg mot slutet. Men jag är riktigt nöjd!

Anmälde mig till maskeraddressyren, den 13 maj, nu på söndag. Fick bli Chivas, varierar tävlingshästar, hehe. Men det kommer bli sjukt roligt att tävla honom, han är verkligen trevlig! Föresten har jag kommit på en väldigt bra grej som jag kan klä ut mig till, om det går med planerna. Det kan bli lite krongligt att fixa till det, men jag hoppas att det bli bra! 


Jag och Chivas för ett tag sedan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0