Luciatåg

Dålig updatering, förlåt, men har varit i stallet hela helgen.

I lördags när pappa och jag skulle åka till stallet hade vi punka i bakdäcket.. Men som tur kunde Emilies pappa hämta oss, skitsnällt! Annars hade jag typ inte kommit till stallet :/ Men iallafall, kom precis när dom gick till ridhuset så jag tog över Sandra som hade fixat Cilvia åt mig, tacktack! Vi hade markarbete, det gick bra! Galoppen gick sådär, galoppfattningarna blev misslyckade.. x'D Vi hoppade typ ett 10 cm hinder, och Cilvia tog ett stort skutt över det, så jag höll på att ramla av, haha. Ganska nöjd över lektionen, hon var ganska pigg. Vi hade sen julpynt i stallet. Vi pyntade läktaren, sen gick jag, Matilda och en till och hämtade granris & Matilda ramlade i ett dike, hahahha, jag doooog! x'D Sen jagade hon mig och ville kasta i mig i diket också, haha, fast jag sprang undan :D Sen pyntade vi i stallet & jag pyntade mest till Conquest. Sen smörjde jag sadel & träns. Fick sen skjuts till vh-station av Emilies pappa & tog sen tåget där med Matilda, sen gick jag hem. Hände inte så mycket sen, tränade på luciasånger & sånt.

I går söndags så åkte jag och pappa till stallet runt halv 12, han hade fixat sitt däck som tur. Vi hade genrep eller vad det heter. Vi sjöng i ridhuset utan häst sen tränade vi med häst & jag red Conquest, gick bra! :) Kollade sen på en kadriljshow, dom var asduktiga! Sen red vi igen och då tränade vi, sen red red vi luciatåget. Gick jättebra & jag är nöjd! Första gången jag var med på luciatåg på Blåkulla, så är nöjd! :D Borstade sen Conquest och kratsade hovarna, sen fikade jag och pappa och köpte kalender på loppisen. Vi åkte sen hem & det hände väl inte så mycket då. Skriver om min dag idag i nästa inlägg, satt inte det här inlägget blir så långt.


Haha, jag och Emilie xd

Kommentarer
Postat av: fanny järvå

sv: tack lollo<3

men kan du inte lägga upp alla bilder från lucian? ♥

2010-12-16 @ 21:43:59
URL: http://fannyjarva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0