I Love Music

Hejsan, förlåt för dålig updatering, har dels inte haft lust eller tid.. Men bästa Maja gästbloggade imorse, tacktack gumman <3

Måndag: Var i skolan, hände nog inte så mycket då, jag orkar inte skriva om det. Men åkte till stallet runt halv 5. Jag red igen i en grupp. Gissa vem jag fick? Jo.. Conquest! :D :D ♥ Aww, bästa ponnyn! Jag blev fett glad :] Borstade honom, han var lerig. Borstade ganska snabbt, hade inte så mycket tid på mig, men borstade bort det mesta. Kratsade hovarna, sadlade och tränsade. Vi red markarbete. Vi red som en bana, att vi skulle rida i c volten och a volten och sen på spåret skulle vi fatta galopp och galoppera hela långsidan. Sen red vi över bommar, då galopperade han, åh, stackarn, mitt fel! :/ Det verkade iallafall gå bra :] Inte kul om han skulle bryta benen.. Det var jag som inte fick stopp på han riktigt, åh, dumma mig! Vi red sen en bana 3 i varje ''lag'' eller vad man ska säga. Det gick bra! :) Lektionen gick bra och den var rolig ^^

Tisdag: Var i skolan, sen åkte dom som rider (jag går i hästklass) till stallet. Jag fick rida Lea, gick bra. Vi galopperade i volt och tränade på skänkelvikning, det var svårt! För man måste ju ha huvudet rakt också vad jag uppfattade, haha, jag är inte så bra på sånt där. Men jag har iallafall gjort det några gånger, typ förra året också. Har ridit Lea förut, men jag kommer inte ihåg hur hon var då, men det gick bra iallafall. Vi fixade hästarna, mockade, smörjde träns och skrev sen i våra böcker som man ska skriva vad man gjort och så. Sen åkte vi hem. Vilket väder det var, ursh, höll på att flyga iväg på vägen hem, nejmen, nu överdriver jag lite dårå, men kunde knappt gå frammåt för vinden var så stark. Åh, jag hatar verkligen snöstorm! Stor diss för det :] Gjorde inget speciellt hemma, men runt 6 åkte jag och pappa till stallet, för det var hoppgrupp :D Jag red Charming Curt, gick rätt så bra. Ibörjan gick det super, men i slutet ramlade jag av, hahah! Fail-avramling. Det var ett hinder som var uppsatt så man red rätt upp, och sen stog det tre hinder efter, och då skulle jag hoppa hindret som var till höger och då stannar han för jag hade väl antagligen inte ramat in ordentligt och jag flyger av, haha x'D Gjorde inte ens ont som tur var, och sen försökte jag hoppa igen och då vänder han undan och jag håller på att flyga av igen men höll mig kvar iallafall *stolt*, sen igen och då sprang han förbi igen, då fick jag ställa mig i kön tror jag. Sista gången så skulle jag till vänster och då tänkte han inte hoppa men han hoppa iallafall, duktig ponny! :D Jag gjorde väl något så han hoppade för man ser på videon att han tänker vägra, men sen bah: ärsh, jag hoppar väl, hihi, duktiga ponny ♥ Fixade sen Curt och hälsade på Conquest :'D

Onsdag: Idag hade jag sovmorgon, hade inte engelska och svenska på morgonen för våran lärare var sjuk. Eller jag fick inte direkt någon sovmorgon, för jag vaknade 06.30 och vi började 09.55, åh bajs! Satt och datanördade istället och höll på med en header till Frida. Sen hade vi idrott och vi gjorde volter, kulkul! :) Sen hade vi musik, boring, boring. Sen lunch och sen slöjd. Hann klart med mitt äpple, och hann påbörja en julklapp :) Slutade efter slöjden och åkte sen till Lyckås i Port73 med Fanny, Johanna, Frida, Linnéa och Olivia. Det var en liten butik och det fanns typ inget speciellt, eller jag såg ett vitt schabrak som jag gillade. Men jag åker nog hellre till Hööks fast det längre bort :/ Sen åkte vi hem, jag har inte gjort så mycket nu när jag har varit hemma. Har mest datanördat.
Lyssnar på musik just nu, love it :]


Ny bild på mig, fotad i söndags av Emilie Karlman lillasyster ♥

Kommentarer
Postat av: Emilie

Stolt fotograf över bilden :) Jag blev jättenöjd med den <3

2010-11-28 @ 11:26:21
URL: http://usmilee.blogg.se/
Postat av: Jennie

Kotte är skit söt ;) ♥ och din blogg äger

2010-11-28 @ 12:10:58
URL: http://smulaaaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0