Teoriprov

Idag åkte jag och pappa till stallet ca kvart i 9, och vi kom dit runt 9. Vi började 09:15 och jag hann fixa lite med Conquest. Jag kollade om han hade sår, och sen borstade jag honom lite snabbt. Sen gick jag upp på klubbis och så gjorde vi teoriprovet för märke 2, gick rätt så bra! Hoppas jag får godkänt! Nästa vecka ska vi typ rida märke 2 i dressyr, vi hade inte Lisa idag utan Ida och hon sa att hon trodde att vi skulle rida märke 2 nästa lördag, så hoppas! Efter provet gick jag ner och pysslade lite med Conquest. Borstade, ryktade, kratsade hovarna & borstade ur svansen för den var skitig. Han blev lite småsur, så jag undrar varför han blivit så. Sen skulle en tjej rida honom och jag tog lite bilder för dom hade vänt honom i spiltan och jag skulle kunnat gjort det då jag pysslade med honom men det tänkte jag inte på. Jag fick bra bilder, så det lär komma upp här ikväll kanske. Dom hade vänt honom så jag hade chansen att kunde vara med honom och då slickade han mig på min händer, buffade på mig och ah, jättegullig var han! Tvättade vattenkopp och krubban också efter teorin. Sen gick jag till caféterian och köpte en muffins och en dricka, sen gick jag till stallet igen och tog bilder på söta Curt och hjälpte även till att fodra. Sen gick jag till caféterian igen och köpte en Billys pizza och en dricka. Sen gick jag, Emilie och Emma till sadelkammaren och smörjde lite. Jag smörjde Cilvias sadel och träns, Conquest var inte inne, så jag tog hennes utrustning istället. Det var det värt ändå. Conquest kom sen in och då hade han fått mat också, så jag kunde inte borsta honom, men jag smörjde iallafall sadel och träns. Sen efter skulle jag gå in till han och han vifftar med svansen och försöker typ sparkas och lägger öronen bakåt.. Läskig ponny :o.. Men han vill kanske vara ifred, ja, då accepterar jag det.. Men lite ledsen blev jag för att jag inte fick hälsa på han.. Men ah, hästar reagerar ju på olika saker också. Men han åt också, och ja, han vill väl vara ifred, så det var väl mitt fel.. :/ Sen skrev jag upp mig på luciatåg, fast jag kan typ inte vara med då vi ska öva, men Birgitta sa typ att det inte gjorde något så jag skrev upp mig iallafall. Och sen åkte jag och pappa hem och har inte gjort så mycket. Ska läsa lite i Om jag kunde drömma och Isdraken. Bloggar kanske senare.


Jag och Meja förrförra måndagen, då jag red igen. Lite suddig.. :/

Kommentarer
Postat av: sandra

värdens bästa

2010-11-20 @ 18:04:43
Postat av: Emilie

Vilken fin bild :) Det gör ju inget om den är lite suddig? Är den redigerad?

2010-11-20 @ 21:13:16
URL: http://emiliekarlman.blogg.se/
Postat av: Emma

svar: jag rider på Botkyrka Ridsällskap & Lovisa rider på Södertälje Ridklubb

2010-11-20 @ 21:34:31
URL: http://dressyrtont.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0