Äntligen börjar man rida på utevolt!

Skolan gick bra, det rullade på som vanligt. Efter skolan blev det Tungelsta Ridklubb & det blev ridning. Jag red söta Finja, gick super! Hon gick fint, men hon var väldigt pigg, så hon lyssnade knappt på mina halvhalter ävens fast hon hade inspänning. Så jag fick kämpa lite med det. Vi red lite utan stigbyglar & sånt. Vi tränade mest på ett program vi ska rida, sen lite övergångar så att hästarna lyssnade på ryttarna. Gick helt okej faktist! Är väldigt nöjd! Vi red på utevolten idag & det var fint väder. Underbart var det!

Kom hem vid halv fyra. Käkade mellis & satte mig direkt här efteråt. Ska strax till stallet. Tänkte jag att jag skulle hinna sköta Conquest lite innan. Dissade han i lördags för då blev det försent att åka dit.. Så nu måste jag komma lite tidigare. Om han inte är inne så får jag tvätta hela spiltan & träffa vattenkopp och krubba. Idag är det iallafall hoppgrupp & det blir väl busen Cilvia. Känner inte för att rida henne efter tävlingen i söndags, haha, men hon brukar vara fin på hopplektionerna om hon inte hittar på något annat. Ska be pappa ta med kamera så blir det väl bilder. Vi ska öva på att rida på böjda spår, vilket jag tror att vi måste hoppa och svänga mycket om jag ska gissa haha, men jag har ingen aning.


Johanna och Silver 80 cm i söndags (:
Fotade även fler ekipage, vill ni se så kommer det bilder. Jag tänkte lägga in lite bilder från i söndags från hagen i nästa inlägg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0