Dagens ridpass.

Godkväll! :D
Kom till stallet runt halv fem, stog & borstade/ryktade Conquest i kanske en kvart & kratsade hovarna också. Stog föresten uppskriven på Frank eftersom att jag red han förra gången, men Linda frågade iaf jag ville byta till Fritz som hon egentligen skulle rida, så jag bytte med henne med tanke på att jag inte har ridit Fritz förut så tänkte jag att jag skulle prova!

Började fixa honom & sadlade/tränsade. Sen gick vi till ridhuset. Hans steg var verkligen underbara! Helt otroligt mysig häst tycker jag. Min typ av häst tycker jag ;) Gick gaalet bra med tanke på att det var första gången jag red honom. Tarja tyckte att min sits var bra & hon gav mig även tips på hur det skulle gå bättre. Och han blev väldigt fin mot slutet. Söt häst det där alltså. Andra favorithäst kanske? (:

De övningarna vi gjorde idag var att vi red mycket på volter, och red slalom. Bra övningar tycker jag. Och jag fick en väldigt bra känsla när jag red honom idag, ååh, det kändes asbra! Så jäkla nöjd. Kärlek till den hästen alltså ♥ Men Conquest förblir alltid bäst, men jag tror jag gillar Fritz faktiskt.

Åkte sen hem & käkade middag. Sitter nu här och äter äppelpaj. Ska strax hoppa in i ett varmt bad sen går jag och lägger mig :P Konstigt att jag är nöjd för första gången på lääänge, hahah, kanske för att Fritz var så otroligt bra att rida? ;) Men iaf, nu blir det att äta upp äppelpajen ska jag bada!


Söta Fritz! :)


Kommentarer
Postat av: Ellen

Vad kul! visst e han härlig :D <3 HANS GALOPP OMG!!!!!!!!!!!!!!

2011-08-25 @ 07:57:09
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/
Postat av: emilie

Jag tycker han är sjuukt jobbig.. Kanske lite vääääl mycket att du säger andra favorithäst, hah.

2011-08-26 @ 15:35:32
URL: http://domryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0