Favorithästar jag haft genom åren jag ridit.

Förra gången tog jag de favorithästar jag haft på Skutans Gård då jag red där, men nu tänkte jag ta Blåkulla Gård istället (där jag rider nu). Där har en söt liten sköthäst vid namn Conquest som är min favorithäst (som ni nog redan vet om).


Conquest som ni nog vet ganska mycket om nu, men iaf, han har en otrolig personlighet. Han är både söt & envis (tycker jag). Han kan kaxa mot andra hästar i hagen, då han inte har sitt exemtäcke på sig. Nu när han har det står han i en annan hage med andra hästar, det tycker han inte alls om. Stackaren.. Han har solexem och han måste gå runt med exemtäcke hela sommaren. Eheh, jag tycker att han ser ut som en utomjording, som nästan alla andra tycker också, men ändå är han så sjukt söt i den.. Men det är väldigt synd om honom då han kliar sönder pannluggen, manen & svansen. Ett tag såg han verkligen förjävlig ut.. :( Men iaf, jag rider honom ganska mycket, tävlar honom också. Har tävlar honom i både dressyr & hoppning. Det har gått rätt så bra. Jag har väl klantat till mig några gånger, men Conquest har skött sig bra alla gånger ;) Jag är även skötare på honom, i början gick det åt helvete rent ut sagt. Jag var lite rädd för honom då han försökte bitas & var sur exakt hela tiden. Men idag gör han nästan ingenting mot mig, det kan hända att han försöker nafsa till, men då säger jag till han på skarpen & då slutar han. Det kan ju vara så att vi båda har fått bättre kontakt. Jag har varit skötare på honom ett tag nu. I början var det kanske inte direkt kärlek, då det mest bara var jobbigt då jag var rädd, men nu går allt klockrent ;) Ja, han har en lite speciell personlighet, men för det så älskar jag honom lika mycket ändå. Den ponnyn betyder verkligen mycket för mig, han gör mig glad, den lilla sötisen. ♥

Skulle kunna skriva dubbelt så mycket, men det får väl räcka? (:

Kommentarer
Postat av: Elin

Elin e bäst.

2011-08-10 @ 12:56:15
URL: http://eskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0