Igångsättningen, dag 3.

Idag är det onsdag, vilket betyder tredje dagen på igångsättningen. Kom till Blåkulla strax efter 9. Först tog vi bort allt mögel på tränsen/sadlarna. Ursh, vad äckligt det var! Efter det tvättade vi de andra spiltorna i ''stor hästarnas'' stall. Vi la på torv & sånt. Vad gjorde vi sen...? Om jag minns rätt så fixade vi en box & spilta till de två nya hästarna. Vi mockade, & torvade till dom också! Kommer inte ihåg vad vi gjorde sen, vi åt lunch runt tolv. Runt ett satte vi oss ute & väntade på att få se de nya hästarna. De kom kanske en halvtimma senare eller nåt, minns inte riktigt. Galet söta var dom! :)

Efter det red vi & jag red Conquest första passet. Det gick ganska bra! Vi galopperade lite idag, och gjorde lite skänkelvikningar vilket inte alls blev lyckade, måste verkligen träna på att få snygga skänkelvikningar xD Vi red både ute på utebanan & i ridhuset. Efter det var det dags för nästa ridpass & då fick jag ta Curt igen. Vi gjorde ungefär samma sak som på första passet. Otroligt seg var han. Gick ganska bra där med.

Därefter släppte vi ut hästarna, mockade & sopade i stallgången. Kunde knappt sopa, hade så värsta ryggvärken.. :( Åkte sen hem & har väl inte gjort så mycket annat än att slappa delvis ätit middag & lite glass :P Ska strax ta en snabbdusch, blev skitig idag igen x)

 
De två nya hästarna, visst är dom söta? :)
Blev dock inte så bra bilder då jag använde min dåliga mobilkamera :P Blir väl bättre bilder sen när jag fotograferar med systemkameran, vilket jag säkert kommer göra! Då ser ni ju lite bättre också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0