Öströö Fårfarm.

Snart så ska jag få träffa min fina ♥ Fick veta av en vän att hon kommer tillbaks till Skutan den 14/8! Och då kommer även 4 fjordingar ifrån Taffnäs & 2 stora hästar från Grällsta Ridcenter, som Skutan hyrt in den här höst-terminen.

Torsdags, 4/8: Igår åkte hela familjen till Öströö Fårfarm, 1 km öster från Dagsås. Där har dom ca. 550 tackor av rasen Gotlandsfår. Dom har också ca. 12 amkor av rasen Highland Cattle. Man fick klappa små tama lamm i en hagen, gud så söta! Dom älskade att bli kliad bakom eller under örat :) Vi åkte också på lammsafari som kostade 50:-/person för alla över 2 år. Vi gav oss ut över Öströös vackra vidder & såg spralliga lamm & lurviga kossor. Turen tog ca. 1 timme. Det var en rolig & annorlunda upplevelse! Sen åkte vi hem & senare den kvällen gick vi till vännerna. Våra föräldrar & deras gick till en vän som hade sin husvagn lite längre bort. Så vi stannade i deras husvagn tillsammans med deras 19-årig son Robin, jag fotade hundarna medans min syster & Robin spelade Yatzy. Sen så kollade vi på roliga klipp på youtube :P Sen kom våra föräldrar, då var klockan så sent att vi gick hemåt.

Bilder från den dagen kommer, när jag kommit hem från Varberg!

Fredag (idag), 5/8: Idag har man börjat packa lite grann. Första gången det regnar i Varberg den här veckan vi varit här. Men det gör inget, för det är mysigt tycker jag! Vet inte vad vi ska göra idag, men det är väl inte mycket antar jag. Just nu skriver & webbar jag med Julia W från bloggen, www.Teamryttarna.blogg.se :D Ska bli roligt att träffa henne igen sen! Kanske bloggar senare om jag orkar, annars blir det på lördag kväll eller söndag FM. Hejsvejs sålänge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0