Huvudsta Ridklubb.

Halloj! Idag var det tävling för min del. Åkte runt 9, kom lite sent dock, så jag missade lite av samlingen. Tittade när hemmalaget red och vi fick reda på vilka hästar vi skulle rida. Jag fick en liten söt c-ponny vid namn Gladdys. Riktigt fin häst faktiskt. Hon såg även väldigt fin ut när den andra ryttaren red. När de hade ridit klart, var det dags för vårat lag att rida fram. Hon kändes fin redan från början. Stundtals gick det riktigt bra och jag fick till ett bra tempo när jag väl samlade upp henne. Dock fick jag inte riktigt till formen på henne, men det gick helt okej ändå. Framridningen kändes som en bra början iaf.

På banan var hon taggad och bockade lite ibörjan. Och blev stark & pigg. Var inte alls beredd på det, så jag skulle kunnat samlat upp henne mera för hon blev lite stel i programmet. Hon gick oftast med huvudet i luften, så jag hade ingen vidare form på henne. Men jag tyckte det gick helt okej ändå. Som sagt, stundtals gick det jättebra, stundtals inte.

Till min förvåning förlorade vi matchen, så Huvudsta vann. Tråkigt, men jag tyckte det gick bra för vårat lag, men det är ju alltid hemmalaget som kan hästarna bäst. Och lilla jag fick sämst poäng i mitt lag, hahaha, duktigt! Jag räknades bort, men ändå räckte poängen inte till att vinna.. Det var synd, nu har vi vunnit två matcher och förlorat två. Jag börjar komma in i rutinerna nu, så är väldigt taggad till nästa år, hoppas det går bättre för mig då.

Jag fick 145 poäng och 51,78%..
Kommentaren var: Fm (någon som vet vad fm betyder?), känslig ponny med mycket energi. Blev idag tyvärr lite för spänd och då blev det svårt med formen och harmonin.


Några bilder från Huvudstas hemsida.

Bilder och kanske video kommer sen ;)

Kommentarer
Postat av: Marie

fm, kan inte det vara fin... att i och n sitter ihop?

2011-12-04 @ 14:38:42
URL: http://ettbenivarjehorn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jättefin design :)

2011-12-04 @ 18:48:33
URL: http://djriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0