Borta bra, men hemma bäst

Halloj!
Nu är jag hemma efter att ha varit på min kusins landställe som ligger i Fiversätraö. Var där från måndag till söndag, idag alltså. Har haft det trevligt där, dock mycket insekter & skit. Kort sammanfattning får det bli, då jag inte kommer ihåg allt vi gjorde ;)
Måndag

Kom dit på eftermiddagen, vi packade upp våra grejer. Jag minns inte riktigt vad vi gjorde första dagen.. Vi spelade ganska mycket monopol & jag förlorade det första gångerna (dålig förlorare). Vi gjorde inte alls mycket under första dagen, dock kom det inte fram några fåglar heller, så fotograferingen fick vänta ;)

Tisdag

Vi vaknade ca 09:30, vi gick och badade (om jag minns rätt), det var skitkallt i vattnet & jag var som vanligt en liten badkruka & kunde inte riktigt komma i vattnet på en gång, men min kusin hoppade i på en gång, haha.. Vi spelade monopol då också. Jag förlorade då också tror jag, hahah.

Onsdag

Vi vaknade ungefär samma tid. Vi gick & badade då också, det var galet kallt i vattnet då också. Kom nog i lite lättare den dagen, vi badade inte så länge, det var bromsar som flög runt. Jag inte stå still utan jag springer runt i stället & då följer ju bromsarna efter, haha, väldigt osmart kan jag ju säga, så gör inte så som jag gör xD

Torsdag

Vi vaknade ungefär samma tid igen. Kommer faktiskt inte ihåg vad vi gjorde, vi kan ha varit ute med båten på Ornö eller någon annan ö. Vanligtvis så är jag glömsk när jag det gäller när jag varit borta en längre tid.

Fredag

Vi vaknade runt 10:30. Vi hade fyrkamp på kvällen då det bestog av fyra grenar vilket var att:
- Kasta pil.
- Skjuta en boll i en burk.
- Kasta ringar i koner.
- Kasta en boll nära ett streck som var ca 5 meter ifrån där man stog.
Det var galet svåra grenar faktiskt, men jag kom nog 3:a iallafall, haha ;)

Lördag

Minns inte riktigt när vi vaknade, men på eftermiddagen åkte vi båt & gick runt på en ö. Det var dock inte så mycket att se där. Vi åkte sen till en annan ö & handlade lite, sen åkte vi hemåt. Vi rodde i en lite gummibåt, vilket jag var sämst på ibörjan. Var väldigt negativ i början dock, men mot slutet gick det framåt. Tänker positivt att jag klarade det sedan. Men bäst är jag inte på det, det är nog dags för mig att lära mig hur man ror. På kvällen spelade jag och Jennie kubb, jag vann över henne då hon gav upp, vilket var lite tråkigt, men man kan tänka positivt att jag vann iallafall.

Söndag

Söndagen (idag) var sista dagen. Vi ställde alarm på 08:00, vi gick upp & gjorde iordning oss & packade ner alla våra saker. Sen gjorde vi inte så mycket, vi slappade mest & spelade lite kort då vi inte hade så mycket att göra. På eftermiddagen runt 12:30, började vi gå mot båten. Vi tog Waxholmsbåten istället för hennes farfars båt. Anledningen till att vi tog Waxholmsbåten var för att det var för blåsigt vilket var väldigt synd då både jag & Jennie verkligen gillar att åka båt.
När vi kom fram väntade vi i några minuter då hennes farfar skulle gå & hämta bilen. Det tog kanske 20-30 minuter att komma hem. Packade upp alla grejer & la alla kläder i tvättmaskinen då det var fuktigt.
Är ganska glömsk, men som sagt så var det en kort sammafattning av dagarna jag var där. Fotade nästan varje dag. Fick en hel del bra bilder! Jennies farfar & hennes pappa fotade/filmade oss lite när vi badade/rodde.

Har inte laddat över bilderna än, men när jag gör det så ska jag först redigera dom, sedan kan det komma lite bildbomber, så ni är beredda på det! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0