Dagens ridpass på Conquest ♥

Idag på skötarridningen fick jag Conquest! :D Började fixa iordning honom & gjorde en liten fläta i pannluggen. Han blev skitsöt! Sadlade & tränsade sen. Vi red ut ett tag. Skrittade & travade ute, vilket var jättemysigt. Tror att det var första gången jag red ut på honom :D Vi red sen i ridhuset. Travade & galopperade. Gick otroligt bra stundtals. Han tappade formen ganska lätt, men det får vi träna på! Men det var nog bästa ridlektionen på honom, tror inte att det har gått bättre förut. Galoppen får vi också träna på. Vi red väl ca 15 minuter inne kanske, hann inte så jättemycket. Men det kändes iallafall skitbra! Fick en jättebra känsla när jag red honom idag. Känner att jag måste ta mycket privatlektioner, kommer nog få bra resultat sen om jag gör det. Det gick iallafall superbra & jag är jättenöjd över ridpasset idag. Skötte sen honom & åkte hem.

Käkade middag när jag kom hem, sen satte jag mig här. Pappa fotade mest i galoppen, kan visa några i detta inlägg längre ner. Synd att han missade då det gick som bäst, men sånt händer.. Sitter nu här och har ganska tråkigt. Ska nog bara slappa resten av kvällen. Saknar ridpasset redan, hehe.. :(
















Ord kan inte beskriva hur mycket jag älskar dig ♥


Kommentarer
Postat av: Emelie

Kan du inte skriva om dom finaste ekipagen på Blåkulla (som du tycker) i både hopp och dressyr. Och skriva lite varför du tycker det och så? :) skulle va jäääääätte kul :D

2011-06-04 @ 14:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0