Ridläger, dag 3.

Idag tog jag bussen med min kusin till Blåkulla och gick hela Blåkullavägen. Kämpigt! Vi kom ungefär 10 minuter innan vi skulle samlas. Vi pratade lite om hur vi skulle göra idag med ridpassen och det.

Första passet: Första passet var en dressyrlektion och träna på Märke 2. Man fick rida barbacka och jag gjorde det. Vi började med att rida fram hästarna. Gick bra! Men jäklar vad jag skumpade i galoppen, haha.. Studsig vad han, fick ont i rumpan, men det gick över efter vi hade galopperat. Han var fin när vi red programmet. Sökte sig neråt några gånger, t.o.m i galoppen. Kom åt han lite mer nu när jag red barbacka. Nöjd över ridpasset, förutom lite slarviga vägar när vi red progammet, men det ska förbättras tills imorgon, då vi ska tävla i Märke 2.

Mittemellan där hade vi lunch och sen rykttävling. Gick skitbra för mig, förutom knopparna. Jag sket i det för att dom blev förstora.. Han blev superfin ändå. Glänsig var han, lilla finingen! Gjorde en inpakad fläta i pannluggen och satte dit en liten blomma också :) Tror inte att jag kommer vinna, men han var finast i mina ögon iallafall! :D

Andra passet: Andra passet var tipspromenad till häst. Vi red i hagen, det var skitkul! :) Vi red i sommarhagen. Svarade på frågor och sånt, kunde typ inga, haha, sämst man är.. xd Sen red i över ett dike också och då hoppade han, haha, asgullig! Jag hängde inte med så jag flög typ jag också. Sen fixade vi lite i stallet & så, sen fick jag och Jennie (kusin) skjuts av snälla Emilies pappa till vh station, sen tog vi tåget där, sen gick vi hemåt. Sitter nu här och har tråkigt. Ska strax hoppa in i duschen (:

Kommentarer
Postat av: Emilie

Glöm inte att jag ramlade av också :p

2011-06-22 @ 20:36:17
URL: http://typem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0