Ridläger, dag 4.

Idag var det sista dagen på ridlägret. Vi hade tävling i dressyr och hoppning, jag red märke 2 i dressyre och 60 cm i hoppningen.

Dressyren: Framridningen gick sådär, ibörjan bråkade jag med honom ganska mycket sen började han lyssna bättre och han började mjuka. Han gick rätt bra i både skritten och traven. Galoppen var väldigt samlad, men jag försökte få lite fart. Vet inte hur länge jag red fram, men jag hann göra lite skänkelvikningar & ryggningar. Inne på banan, gick det sådär. Kändes bra med sitsen, men formen var blä. Kändes ganska bra med vägarna. Råkade göra en avsaktning till skritt i snett i genom, men det gjorde inte så mycket. Sen blev han rädd för bajs och en grep. Var nöjd över honom! Tog sen av sadeln och tränset, sen tittade jag när dom andra red och sen kollade jag på videon, fördelen i dressyren enligt mig är att jag har rätt bra sits, det har jag fått som kommentarer när jag tävlat dressyr också, så det är ju bra. Annars är jag inte så bra på dressyr när det gäller form på hästarna & det xd

Hoppningen: Hoppningen, gick betydligt bättre! Det kändes skitbra. Red fram och hoppade det gick super. Sen skrittade jag och Emilie runt lite innan vi skulle in i andra ridhuset. Emilie började och hon ramlade av på första hindret, skitsynd för hon är skitduktig! För mig, så gick det asbra! Blev några avsaktningar till trav, men annars skulle jag fått fel galopp, obekvämt att hoppa i fel galopp. På Conquest känner man verkligen om det är rätt galopp, eller fel. Tror att det var fel galopp på sista hindret, då han typ vägrade sakta av till trav så jag körde på iallafall. Han var jättefin när det gäller hoppningen. Kändes som det blev superbra hopp också. Skitnöjd över Conquest ♥

Vi fixade sen lite i stallet och släppte ut hästarna i hagen. Sen samlades vi i caféterian, de berättade prisutdelningen för dressyren, hoppningen, tipspromenaden och rykttävlingen.
Jag vann rykttävlingen, kom 3:a i hoppningen och delad 2:a i tipspromenaden. Asnöjd! :D Vi åkte sen hem och i bilen hem såg jag Conquest som var i hagen, så jag började gråta för jag kommer inte träffa han på några månader. Saknar hon redan, lilla fina ponnyn ♥ Han kommer få ha det bra nu på sommarbetet, men han kommer vara enormt saknad. Längtar verkligen tills jag får träffa honom igen nästa termin. Vet inte hur jag ska klara mig utan att träffa honom på någon månad, men jag får väl underhålla mig med bilderna från ridlägret. Hade iallafall sjukt kul med honom! :D Hoppade även 70-80 cm med honom i tisdags. Älskar verkligen den ponnyn! :D

Säger iallafall är ridlägret var grymt kul! Saknar det som fan.. :(


Bild i repris | Älskar dig, jordens finaste ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0