Dagens ridpass - hoppning.

Åkte till stallet runt 6-tiden, såg att jag skulle rida Meja, hade hellre hoppats på Frank eftersom att jag ska tävla han på söndag. Så jag blev både glad och lite besviken, men hade inte ridit fjording på skitlänge, så jag var glad ändå att jag äntligen skulle få rida en fjording! Men ridlektionen gick väl helt okej. Hon var duktig. Vi red fram självständigt i alla gångarter, Lotta bestämde vilket varv vi skulle rida och så, sen fick vi i stort sätt rida hur vi ville. Jag gjorde lite skänkelvikningar eller rättare sagt försökte. Men dom blev failade med tanke på att jag inte var så tydlig med hjälperna. Vi hade hoppning idag, men vi hoppade inte sådär jättemycket, Lotta tyckte att vi mer skulle lära oss mer från marken än i luften (eller nåt sånt, minns inte vad hon sa). Vi hoppade en kombination (tror jag det heter), det var några kryss, alltså studs, vi kom i trav och det gick bra! Vi avslutade när vi hade hoppat i båda varven, vi hann dock inte hoppa mer som Lotta hade tänkt, förmodligen skulle vi ha hoppat en grind också för det stog framme, men det hann vi inte med. Vi skrittade och hoppade av sen. Tog hand om lille Meja, därefter hälsade jag på Konken och borstade/ryktade på honom lite. Tvättade vattenkoppen och krubban. Kom sen på att jag inte är skötare på honom på måndagar, haha, glömsk jag är. Men han var tjurig, förmodligen för att det var matdags för hästarna, så dom blev typ galna, inte undra på att han blev som man blev. Skrev iaf i skötarpärmen sen åkte jag och pappa hem.

Sitter här och funderar på om jag ska ta något litet att käka. Sen blir det nog att sova. Som jag redan har skrivit 100 gånger innan känns det som så har jag ju studiedag imorgon, vilket gör att jag kommer kunna blogga. Förmodligen om jag är så duktig och gör det också, det vet man ju aldrig med mig, jag kan inte lova något! ;) Men vi hörs iaf imorgon, något litet inlägg blir det nog iaf! ;)

Föresten, pappa fotade idag, kan försöka lägga in imorgon. Han filmade också, de får väl också komma upp, för det vill ni väl? ;)

Kommentarer
Postat av: Ellen :D <3

JAaaa

2011-10-11 @ 08:18:15
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0