Löshoppning.

Vi hade teori idag då, löshoppning som vi valde. Vi hade Snobben, det gick faktiskt jättebra! Han är ju bara en liten shetlandsponny och han hoppade runt 1 meter. Väldigt bra för att vara så liten! Både fotade, filmade och sprang med honom till hindret (en gång). Visar bilderna/videorna någon dag, när jag har laddat över!

Skötte även Conquest, det vanliga. Tvättade ena spiltväggen, vattenkoppen & krubban. Borstade, ryktade, kratsade hovarna, borstat ansiktet, rett ut man & svans. Medans jag tvättade spiltväggen stog han där så söt och slickade på mina kläder och på min hjälm. Haha, snacka om söt, han slickar ju nästan på allt han ser & rör. Haha, så sjukt söt! :') Han verkligen lyser upp hela mig när jag ser honom, så gullig ponny.

Såg sen att Kicki satte upp Pay & Jump, vilket jag tänker anmäla mig på. Conquest är ju halt, han har blivit sparkad eller sträckt sig var jag har hört.. Så jag kommer inte kunna tävla honom.. Därför tänkte jag på om jag ska välja Frank, rider ju han i hoppgruppen. Han är ju så sjukt duktig och roligt att rida. Så det skulle vara nåt! Ska maila Lotta strax och skriva att jag vill tävla honom.


Som här när jag red honom förra måndagen, då vi hoppade en bana på runt 60 cm och det gick så himla bra!

Kommentarer
Postat av: Marie

Konken sträckte sig i lördags, men blev masserad på söndagen. Sen när dom sulle kolla om massagen hjälp, dagen efter, så hade han blivit sparkad... :/

2011-10-06 @ 09:27:01
URL: http://ettbenivarjehorn.blogg.se/
Postat av: Felinda

Antagligen sträckte han sig ngn gång innan lördagen eftersom han var konstig redan när jag skrittade honom på framhoppningen på mälarhöjden...:(

2011-10-07 @ 13:43:45
URL: http://meandmylifeasme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0