Stallet.

Var i stallet idag, åkte runt kvart över 9 och kom till stallet runt halv 10 ungefär. Direkt när jag kom dit tvättade jag hela Conquests spilta, vattenkopp och krubba. Det var det ända jag hann med för jag kollade på Emilies ridlektion, hjälpte lite på prova på ridningen, käkade lunch, smörjde Franks sadel & träns. Sen skötte jag Frank lite, fick lite hjälp av Emma också. Redde ut pannluggen, manen och svansen och borstade lite. Tänkte knoppa men jag hann inte.. Åkte hem vid halv 5 ungefär, fick skjuts av snälla Emma (eller rättare sagt hennes pappa). När jag kom hem fixade jag lite med mitt schabrak men pratade med Nathalie lite & ska inte använda mitt utan vi lånar där (eftersom att hon också ska tävla Frank imorgon). Sen smörjde jag mina ridskor & chaps och tog fram lite grejer, så jag är väl halvt redo iaf! Ska plocka fram lite mer grejer senare.

Fick reda på idag att jag startar först imorgon i 70 klassen, shit, jobbigt att starta först, kommer typ dö & vara skitnervös. Det är mycket lättare att rida sent, men jaja, det var inte så många anmälda heller, så egentligen gör det ingenting. Dessutom är det ingen placering så det spelar ingen roll egentligen. Måste väl lära mig att starta först lite då och då, haha. Frank har tydligen fått ett hackamore nu, så det blir väl antagligen att rida med det imorgon, och jag har aldrig ridit med det heller, shiit, lite panik hära! Nejmen, hoppas på att det går bra iaf. Är glad om han inte slänger av mig, haha. Bara jag kommer felfritt är jag nöjd med pållen, men man lär sig av sina misstag, det kan inte alltid gå bra. Jag förväntar mig inte så mycket heller, jag kör väl bara på och försöker komma runt hela banan utan rivning eller vägring. Vi får se, jag är taggad nu iaf!

Har fotografer imorgon och pappsen filmar, så det blir lite bilder här sen då, om jag inte ser förjävlig ut.

Kan ta kvällens fråga här på en gång nu då, när det ändå gäller tävlingen.

Skulle ni vilja att jag visar min outfit för imorgon? :D


Jag och Frank från en hoppträning som gick super (för några veckor sen), hoppas det går lika bra imorgon! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0