Torsdag.

Halloj, ursäkta min uppdatering som vanligt hah.
Igår red jag en ny häst vid namn Liverpool, som även kallas Limpan vad jag har hört. Och det gick inte så bra, jag red som en kratta typ. Han lyssnade knappt ingenting, och jag tappade typ humöret helt. På volterna var han skitseg, på långsidorna blev han som en blixt. Lite skum häst, men han är inte så skolad + att han är ung tror jag. Vet inte så mycket om honom, men jag har bara hört lite. I slutet blev han mycket mjukare och då kändes det bättre. Vi gjorde lite skänkelvikningar och galopparbeten på volterna. Ibland busade han i galoppen och flög iväg ut ur volten, så jag red några extra varv på volten när han kronglade. Skulle rida han nästa gång också, då lär det gå bättre då jag vet lite hur han är & så.

Idag var det en ganska slappdag, har både slöjd och hemkunskap på torsdagar, och det är typ det roligaste ämnerna. Håller på med ett schabrak på slöjden, det går ganska bra. Har förhöga krav på mig själv (allt ska vara perfekt enligt mig), hah, så jag fick typ damp när råkade sy fel, haha. Slutade vid 3 ungefär, gick sedan hem och sedan hamnade jag här. Sitter och lyssnar på musik just nu och har allmänt tråkigt.

Helgens veckoplanering:

Fredag: Skola, har tre lektioner (tror jag?), sen ska vi iväg med klassen någonstans, som en överraskning, lite kul sådär. Slippa de sista lektionerna, så ja. Sen ska jag väl slappa och vara glad över att det är första dagen på höstlovet.

Lördag: Åka till stallet, sköta Conquest.

Söndag: Inga planer, hittar väl på något roligt.

Lite slapp helg sådär, men sen är det höstlov, trevligt!


Två bilder från senaste klubbdressyren 25 september på bästa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0