Dagens ridpass.

Som jag lovade skulle jag göra ett detaljerat inlägg om dagens ridpass och ja.
Kom till stallet runt 6-tiden. Gick runt och hälsade på vännerna. Sen fixade jag lille Frank. Fick skynda mig att fixa han, för alla sa att vi skulle lägga fram bommar i ridhuset, men tydligen gjorde vi inte det. Så jag gick till stallet och då hade alla redan tränsat klart, hah, jag fick stressa som jag vet inte vad.. Hatar verkligen att stressa när jag är kring hästarna, ursh.. Vi fick sitta upp och sen red vi ut i höger varv (haha, vilket jag kommer ihåg xD). Vi red fram hästarna i skritt, trav och galopp. Man kan väl säga att det gick helt okej. Han verkar ha lite svårt för galoppen, eller så är det antaligen mitt fel. Fick dock fel galopp ett antal gånger, vilket jag måste träna på när jag rider honom!

Vi hoppade sen fram på några små hinder, första gången vägrade han, haha totalt mitt fel kan jag säga på en gång. Jag var inte fokuserad, jag bara red på. Först och främst för att se om han skulle hoppa eller inte, sen fick jag ha mer ben och rama in mer. Så det får jag tänka på när jag rider man mera gånger. Vi hoppade mest i galopp, vilket vi gjorde hela tiden i stort sett. Sen bytte vi varv och hoppade två hinder som låg på långsidorna (vi red på volterna hela tiden nästan). Det gick rätt så bra, kändes helt okej. Jag känner mig lite osäker när jag rider honom, jag vet inte varför, det är kanske pågrund av att han är som han är. Men det går nog över när jag ridit honom ett tag.

Sammafattning:
Alltså hoppade vi mest småhinder. Vi red mycket i galopp och på volter. Vi fick träna på att hålla avstånd och rida nära hinderna så att man inte hamnade på fyrkantsspåret. Jag är väldigt nöjd med Frank, han var fin och lydde mig bra!

Ja, det var väl de vi gjorde idag, vet inte hur många gånger till jag ska rida honom, men vi skulle iaf byta runt med hästarna. Tror nog att jag rider honom nästa vecka också, då har vi hoppning (alltså hade vi markarbete idag, men vi hoppade ju också lite småhinder). Vi får väl se vilken häst jag får, men jag ser fram imot nästa vecka! :D

Kommentarer
Postat av: emilie

gillar du din nya hoppgrupp alltså? :D

fotade inte din pappa när du red? :( vill se bilder!

2011-09-19 @ 21:58:30
URL: http://emiliekarlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0