Dagens ridpass.

Kom till stallet runt kvart över 5, stog att jag skulle rida Fritz igen, fjärde gången i rad nu. Gick inte sådär jättebra.. Vi övade på galopparbeten, skänkelvikningar, framdelsvändningar. Det gick väl sådär. Vi red som en bana typ, och vi skulle göra slalom och skänkelvikning på ena långsidan sen framdelsvändning på andra långsidan, sen skulle vi galoppera på kortsidorna i volt, och sen komma på slalom på en långsida i galopp & jäääääääklar vad fort det gick. Tror att jag fick ett galoppombyte, han hoppade typ till så kan väl ha varit ett galoppombyte. Kändes iaf som det, men jag är inte säker x)

Ridpasset gick väl sådär iaf, jag har mina brister och jag var typ förhård i handen.. Vissa säger att man ska vara mjuk, eller vad jag fattade ska jag vara bestämd, lite mer hård mot honom, men ah, jag fattar ingenting.. Så jag vet inte om jag gör rätt eller fel, så det är svårt att veta hur jag ska göra. Jag måste ju vara bestämd mot honom såklart, annars tappar jag allt på direkten. Tarja sa typ att vi skulle ha samma hästar nästa gång, iiiigeeen, haha, vi ska ha markarbete. Åh, jag hade velat rida Conquest idag, men får hoppas på att jag får rida honom snart, det var länge sen :( I slutet av augusti var det senast jag red honom på igångsättningslägret, känns som fleeera ååår sen..

Har pluggat som tusan i matte när jag kom hem. Ska nu efter jag bloggat klart plugga lite mer i NO. Har nämligen prov på fredag, så det går ju såklart före.. Klockan är typ 10, och jag brukar sova redan vid de här laget. Men jag måste plugga... :( Men det här blir sista inlägget för ikväll, vi hörs imorgon!


Gammal bild på mig och Curt från hoppgruppen, kan ha varit för ett år sen eller nåt (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0