Klubbdressyr 25/9.

Idag var det klubbdressyr då. Kom dit runt 9-tiden, missade samlingen. Men jag antar att det inte gjorde så mycket. Betalade och sen fixade jag Conquest lite och bytte schabrak. Sedan gick jag runt och fotade massa ekipage! Efter ett tag gick jag och borstade lite på Conquest. Sadlade och tränsade när det väl var dags.

Framridningen: Skrittade fram i kanske 5 minuter, började korta upp tyglarna. Sen när jag hade skrittat ett tag började jag jobba igång i traven. Det gick riktigt bra stundtals! Tog några galopper innan det var dags för mig att gå till andra ridhuset. Gjorde lite skänkelvikningar, men inte så jättemycket. Kändes som att jag knappt hann rida fram, men det gick iaf sjukt fort. Hann inte riktigt rida igenom honom. Menmen, red till andra ridhuset och skrittade & travade runt tills det var min tur.

Inne på banan: Väl inne på banan fick jag vänta lite då jag hade mycket tid över tills min riktiga tid skulle starta. Började sen när det kändes bra. Conquest var verkligen galet bäst som vanligt och han gick i ganska bra form i hela programmet, men i slutet av programmet gick det bäst! Han var så underbar, jag höll på att dö. Bästa ponny! ♥ Galoppen gick sådär. Han var ganska seg under hela programmet, borde kanske haft sporrar eller nåt.. Men han var bäst. Jag var verkligen sjukt lycklig, kändes hemma att sitta på hans rygg igen. Älskar verkligen den hästen något otroligt!

Skrittade av i andra ridhuset sen och hoppade av efter jag hade skrittat av ett tag.


En bild när jag red programmet idag | Fotograf: Emilie Karlman | Kamera: Canon EOS 550D (min kamera).

Dommarens kommentar:
Trevlig stadig uppvisning på häst i ganska bra form.

Sen var det prisutdelning när alla hade ridit LC:2. Dom ropade upp mig så jag fick komma med på prisutdelningen med Johanna som delad 7:e plats! :D


Jag längst ner då ;) Är så sjukt nöjd, fick en vit rosett! Första placeringen på Blåkulla, Conquest är bäst! ♥ (Mer bilder kommer).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0