Ponnycupsträningen.

Igår orkade jag inte blogga, orkade knappt ingenting men iaf.. Skriver om gårdagen i detta inlägg då ;)

Åkte till stallet igår runt 10-tiden, tog bussjävlen dit. Jag alltså rent ut sagt hatar att åka buss, haha.. xD Kom väl i tid så att jag hann se Emilie rida. Fotade lite också. Käkade sen lunch och därefter hjälpte jag och Ellen till att bygga dressyrstaketen. Därefter fixade jag lite med Fritz. När Johanna kom så gick vi runt och kollade på Stockholmscupen också.

Sen kom Cajsalisa och som jag inte har skrivit så provade jag hennes chaps som jag eventuellt ska köpa! Dom satt bra, och jag provade också att rida med dom igår. Vilket gick suveränt! Dom satt väldigt bra, så det blir nog att köpa dom av Cajsalisa. Skulle dock blivit dyrare om jag hade köpt i affär så varför inte passa på när det ändå är lite billigare av någon annan.. (:

Red fram i nya ridhuset, där jag fick lite hjälp av Ellen och Emilie. Det gick väl sådär. Gjorde lite skänkelvikningar men dom blev misslyckade. Tog några galopper och jobbade mest med traven. Gick sen in i andra ridhuset, fick rida runt lite. Han blev typ rädd för staketen, haha. Han bråkade och så, men sen när han hade lugnat sig så började jag programmet. När jag väl red de, så gick det inte sådär jättebra, Fritz kronglade och jag blev så sur att jag var tvungen att göra halt några gånger..

Men sen fick jag mer hjälp av Lotta, hon sa vad jag skulle göra satt han lyssnade på mig. Och ja, det gick faktiskt mycketmycket bättre sen. Han blev riktigt fin i slutet när jag kom åt honom. Och när det väl gick bra, då avslutade vi. Hon tyckte iaf att sitsen var bra, men att jag måste ha lite mer kontroll över honom satt inte han vinner över mig. Vilket jag måste träna på när jag rider han mer gånger i framtiden. Är väl ganska nöjd iaf, jag har inte ridit han så mycket heller, men jag börjar komma på knepen att jag ska vinna över honom ;)


Han är ju söt den där lille hästen och jag skulle vilja fortsätta rida honom, han är ju väldigt rolig när jag väl vinner över honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0