Dagens ridlektion.

När jag kom till stallet stog jag uppskriven på Bandit. Började borsta/kratsa hovarna direkt när jag kom, hade lite brottom då jag kom lite sent. Sadlade sen, och därefter byggde vi banan. Gick sedan och tränsade och gick ut i ridhuset.

Vi hade markarbete idag & alla trodde att det var hoppning, haha. Vi red fram självständigt i alla gångarter, kändes sådär. Vi började sen rida fram sjävständigt på några bommar som låg på ena långsidan. Därefter red vi på de 4 bommarna som en bana, och på den andra långsidan skulle man trava över 3 bommar som låg 16 meter ifrån varandra. Vi tog sen med galopp och då skulle vi räkna galoppsprången. Det var riktigt kul! Älskar sånna ridlektioner där man ska räkna galoppsprång. Vi gjorde det i båda varven och de två sista gångerna fick jag till 5 rikigt bra galoppsprång imellan bommarna. Kändes sjukt bra. Kanske det berodde på att jag satt ner i slutet, så jag fick bättre kontroll över honon kanske. Jag stog nämligen upp i lättsits de andra gångerna, och då tappade jag honom och kunde inte riktigt reglera tempot. Men sedan i slutet gick det iaf super!

Vi gjorde en riktigt bra övning, borde sno övningen från Johanna, haha, men kolla in hennes blogg så får ni se övningen vi gjorde! Klicka HÄR för att komma till hennes blogg!


Gammal bild jag fotat på Bandit. Pappa filmade och fotade, det kommer upp sen när jag fått igång min egna dator.


Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: Tacktack :)

2012-01-03 @ 16:39:37
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0