Ponnycupen igår.

Hej! Igår var det ponnycupsmatch, och det gick riktigt bra för vårat lag! Vi tog hem segern, borta vinst äntligen! Red en liten C-ponny vid namn Pippi. Föll för den filuren på en gång, sjukt fin ponny. Det var verkligen nåt speciellt med den ponnyn som jag fastnade för. Det började med att när hemmaryttarna (motståndarna) red var det möss/råttor i ridhuset. De blev nästan så att man satt och fokuserade på mössen ist för ryttaren som red, haha. Framridningen kändes helt okej. Det var några grejer jag var tvungen att rätta till, mest var det nog att få ut hästen i hörnet, vilket jag hade lite problem med. Galoppen var lite problem också, han/hon (haha, vet inte om det var ett sto eller en valack xD) sköt ut ytterbogen ut ur volten, så jag fick kämpa med det också men tillslut gick det. På banan kändes det bra, några få missar bara, men det kändes bra och jag var nöjd efteråt. Bilder och filmen kommer så fort pappa har laddat över dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0